MIGRATIE

MIGRATIE

Migratie naar 2007, 2010, 2013, 365??

Steeds meer organisaties maken de overstap van oudere Microsoft Office versies naar Microsoft Office 2007 tot en met 2016 (365). Om deze migratie succesvol te laten verlopen, wordt een gedegen voorbereiding van systeembeheer vereist. Denk hierbij, naast de installatie van MS Office 2007 tot en met 2016, ook aan omzetten van Access applicaties en huidige bestanden, aanpassen of ontwikkelen van sjablonen en het op peil brengen van het kennisniveau van de helpdesk medewerkers.

 

Inhoud Migratie sessies

Inhoud cursus

Onderdelen Office 2007/2010/2013/365 Migratie Cursus


De exacte inhoud van iedere OAO training wordt bepaald aan de hand van de standaard verzorgde intakes en wenseninventarisatie.
Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat er minder de nadruk op Excel wordt gelegd, maar er ook gekeken wordt naar PowerPoint. 

Algemeen

  • Gebruikersinterface vernieuwingen
  • Het aanpasbare lint
  • Backstage view
  • Office knop (2007)
  • Context-afhankelijke tabbladen
  • Live preview
  • De mini toolbar
    Snelle-toegang toolbar
  • Bestandsformaten (PDF)
  • Thema's en snelle stijlen
  • Windows Live Office Online (en eventueel vernieuwde webmail)
  • Dozijn aan tips en trucks
  • Wat te doen met OneDrive (of OneDrive for business)


Word 2007 / 2010 / 2013 / 2016 / 365

  • Vernieuwde alinea instellingen
  • Afbeeldingen bewerken (en verkrijgen)
  • Documenten samenvoegen (uit externe bronnen)
  • Stijlen en automatische inhoudsopgaven
  • SmartArts
  • Verbeterde sjablonen, bouwstenen
  • Samenwerken in documenten


Excel 2007 / 2010 / 2013 / 2016 / 365

  • Praktisch werken met grote sheets
  • Voorwaardelijke opmaak
  • Filters en sorteer mogelijkheden
  • Slim gebruik van tabellen
  • Draaitabellen vernieuwd
    • Relaties leggen tussen tabellen (vanaf 2013)
  • Nieuwe functies, sommen.als, aantallen.als etc etc
  • nieuwe add inns 2010-2013
    • inquire vanaf 2013
    • powerpivot vanaf 2010
    • powerview vanaf 2013
    • powerquery vanaf  2010
    • powermaps vanaf 2013


Outlook 2007 / 2010 / 2013 / 2016 / 365

  • Tips & trucs voor efficiënt Outlook gebruik
  • Categorieën (ook agenda items)
  • Regels en waarschuwingen
  • Snelle stappen
  • Samenwerking social media
    • clutter 365


Uw wensen

  • Korte OneNote introductie
  • SharePoint toelichting
  • Office 365 mogelijkheden

 

Werkwijze

Werkwijze OAO


Voor de gebruikers binnen de organisatie is de migratie ook een grote stap. De nieuwe office versies brengen voor hen grote veranderingen met zich mee; de nieuwe gebruikersinterface en de nieuwe structuur van het lint zijn wezenlijk verschillend ten opzichte van de oudere Office applicaties. Traditionele menu- en werkbalken zijn vervangen door een nieuwe interface waarbij gewerkt wordt met het lint (of in het Engels: ribbon).

OAO heeft zeer ruime ervaring in het, in meer of mindere mate, bieden van ondersteuning bij migraties met als doel:

  • Medewerkers motiveren om met MS Office  te gaan werken
  • Vermindering in effectiviteit van werken tijdens en na de migratie zo klein mogelijk maken
  • De kwaliteit intern en naar klanten op een hoog niveau houden
  • Voorkomen van de enorme piek in ondersteuningsvraag voor helpdesk of de Office specialisten

Om het migratietraject succesvol te laten verlopen kan OAO een vrijblijvend advies op maat samenstellen om helpdeskmedewerkers en gebruikers optimaal te ondersteunen voor, tijdens en na de overstap naar de laatste versie van MS Office  .

Kosten

Overzicht kosten

 

Wij zijn zeer concurrerend.  Indien u een al gemaakte offerte aan ons kunt sturen, dan zullen wij deze opdracht in overleg voor 80% van deze offerte kunnen uitvoeren !!

Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 


Additional information